דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילדים ונוער - טיפול ואימון קוגניטיבי קצר מועד. 

מאת    [ 14/10/2014 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2159 פעמים ]

חשוב לדעת שעמדה פנימית, מייצרת התנהגות, המשפיעה  ולעיתים מקבעת  את היחס אל הילד או הנער. כלומר יש קשר ישיר, בין העמדה הפנימית של הילד/הנער, לבין יחס הסביבה החיצונית.      כאמור, הבעיה נוצרת, כאשר דפוס או מודל ההתמודדות של הילד או הנער אינו יעיל או שגוי. דפוס זה בא לידי ביטוי בצורת חשיבה שלילית או מצומצמת, החוזרת על עצמה וגורמת להופעת סימפטומים רגשיים ופיזיים לא נעימים כגון: דיכאון, חרדה, הסתגרות, התקפי זעם, כעס וכד'.  

מטרת  הטיפול והאימון המשולב היא, ליצור "מחנה אימונים" קצר יחסית, של מספר שבועות, בהם יתאפשר לזהות את מודל ההתמודדות הבעייתי ולהחליפו או להגמישו- למודל התמודדות אחר וחדש, על מנת להרגיש טוב יותר, וכדי לתפקד באופן יעיל יותר ואותנטי.  

"מחנה האימונים" הוא הזדמנות להתפתחות ולשינוי, מעבר למצב שקדם לפריצת הבעיה או המשבר.  

שני מרכיבים מרכזיים נבחרים לשם כך, לפי הצורך ובהתאם לנטייה. המרכיב הראשון הוא המרכיב הגופני . זוהי למעשה עבודה ישירה על הגוף בעזרת הפניית הקשב, על מנת  להביא לתחושה של שליטה בו ובסימפטומים הלא נעימים. מסתבר כי ללא הורדת הדריכות של הגוף קשה מאוד לשנות את דפוס החשיבה וההתנהגות.   

קשב אוטומטי(הרגלים) הממוקד בסימפטומים ובמחשבות בעייתיות, הינו גורם מתחזק מרכזי של עצירת ההתקדמות ותנועת ההתפתחות הטבעית. ב"מחנה האימונים", נלמדות קודם כל טכניקות לשינוי מיקוד הקשב ולהפנייתו, לפעילות וחשיבה יעילים. המרכיב השני הוא מרכיב של רתימת הסביבה לתהליך. הרעיון העומד בבסיס מרכיב זה הינו שכל אדם  חי את חייו  במסגרת של יחסי גומלין ותלות- יחסית  בריאה ונורמאלית בסביבה.ללא תמיכה ושיתוף, יקשה הדבר על הפיכת השינוי לבר-קיימא. לכן, מתבצעת הדרכה לפי הצורך, להורי הילד ולשותפים המשמעותיים בבית הספר ובקהילה, המבינים היטב ולאשורו, כיצד הילד מוביל את השינוי, ומאפשרים לו להתגלות ולהתרחב מיום ליום.                                                                          

"מחנה אימונים" שכזה  יכול להימשך בין 2 מפגשים ל-15 מפגשים בהתאם למקרה. אם יש צורך ביותר מפגשים נוכל להעריך זאת כבר בפגישת ההיכרות. תדירות המפגשים בתחילה היא שבועית על מנת ליצור את השינוי ולעקוב אחר קשיים וחסמים אפשריים, אך ברגע שהילד/ נער רכש את העקרונות, הוא מתרגל באופן עצמאי. המסר החינוכי והרגשי הטמון בזה מעודד מנהיגות ופיתוח עמדה עצמאית לחיים.  

חלק מאוד משמעותי  הינו התרגול בין המפגשים. ללא תרגול זה ספק רב אם תהיה תועלת משמעותית. התרגול אינו דורש זמן רב במהלך היום אלא מודעות גבוהה.זמן התרגול בדרך כלל לא יעלה על 15 דקות ביום אך כאמור הוא הכרחי. בדרך כלל נשתמש גם במעקב  במהלך השבוע כדי לבדוק את הפנמת הכלים וכאמור לא נסתפק במפגש בקליניקה.  

המפגשים הראשונים הם בדרך כלל בתדירות של פעם בשבוע ואח"כ בתדירות יורדת.  "מחנה אימונים"  לא אמור להסתיים דווקא כאשר הבעיה כולה נעלמה אלא כאשר יש הרגשה שהכלים הופנמו ויש אפשרות להמשיך לבד ללא סיוע.   

מזמונים לצור קשר כאן

                      

בברכה,

כנרת פרדמן

 

 

כנרת פרדמן היא מאמנת בכירה  MCI  Certified Master Coach Israel מטעם איק"א - ארגון המאמנים המקצועיים בישראל גישתה תואמת את מודל האימון לחשיבה תוצאתית, המתמקד בהתפתחות ובצמיחת האדם לפי שני עקרונות מרכזיים: עקרון האותנטיות ועיקרון האפקטיביות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב